PENUTUP
Secara keseluruhannya, penggunaan ' KAW POP ' amat sesuai dan berkesan digunakan untuk pengajaran dan pembelajaran (PdP) dalam tajuk Rantai Makanan. Penggunaan ' KAW POP' telah menunjukkan keberkesanan yang tinggi dalam meningkatkan pencapaian murid-murid Tahun 5 terhadap tajuk Rantai Makanan. Aktiviti Gallery Walk berbentuk 'hands-on' dan 'minds-on' mampu menggalakkan murid melibatkan diri secara aktif dalam membina rantai makanan bagi mencapai objektif pembelajaran disamping menghasilkan pembelajaran bermakna. Penggunaan 'KAW POP' bercirikan pengajaran Sains berasaskan inkuiri (IBSE) sememangnya dapat menarik minat murid untuk mengikuti pembelajaran berpusatkan murid selaras dengan kehendak pengajaran dan pembelajaran berpusatkan murid selaras dengan kehendak pengajaran dan pembelajaran abad ke-21. Jelaslah bahawa pelaksanaan inovasi 'KAW POP' amat sesuai dan efektif untuk menambahbaik amalan pengajaran guru dalam meningkatkan pemahaman, penguasaan dan penghayatan murid bagi tajuk Rantai Makanan.
Comments
Post a Comment